چطور با استفاده از هر دوربینی یک تصویر سراسرنما بگیرید قسمت آخر
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
 
این خصوصیت همینطور به محافظت تراز نورپردازی امداد می‎کند تا فی مابین ثبت تصاویر گوناگون تغییر‌و تحول نکند و فعالیت دوربین یا این که برنامه‎های دستکاری عکس در سرهم‎بندی آخری تصاویر و تولید یک تصویر سراسرنما یا این که تراز نوردهی یکنواخت معمولی شود .
2 ) همپوشانی عالی است
وقتی که یک سری عکس برای یک تصویر پانوراما می‎گیرید , مدام سفارش می‎شود آن‎ها را تا یک حد خاصی همپوشانی نمائید . یعنی حاشیه عکس پیشین را ثبت فرمائید تا هرگونه جزئیات از دست نرود و برای سرهم‎بندی ساده‎تر تصویر در پروسه بعدی یک راهنما به‌وجود آورید . آتلیه عکاسی 
بعضی از اشخاص تصاویری که گرفته‎اند را با دستکم 15 درصد همپوشانی سرهم‎بندی می‎کنند , زیرا این عمل به آن‎ها اذن می‎دهد جلوی ظواهر شدن هرگونه لنز فلر و اعوجاج روی لبه‎های قاب‎های تصویر در عکس آخرین پانوراما را بگیرند .عکاسی نوزاد
میزان درست یا این که اشتباهی برای حد همپوشانی وجچود ندارد , تنها می بایست مرحله ضروری آن را برای دوربین خویش معین فرمایید .
3 ) دوربین خویش را مرحله و صاف نگه دارید
در شرایطی‌که قصد عکاسی به طور تجربی را ندارید , مدام دوربین خویش را مرحله نگه دارید تا همه بخش‎های تصویر سراسرنمای خویش را با نقطه کاهش دید یا این که بیش مشابهی ثبت نمایید . این داستان به طور ارگانیک بازدارنده تراکم اعوجاج برای لنزهای خمیده می‎شود که معمولا علت آن کج کردن دوربین در سوی بالا و ذیل است .
در شرایطی که بتوانید اعوجاج‎ها و تحریف‎ها را در دست کم اندازه ممکن نگه دارید , جلوی مسائلی مثل فقدان اندازه کافی همپوشانی و شکل‎گیری تصویر سراسرنمایی با جزئیات گسیخته را می‎گیرید .
4 ) به پیکربندی نوردهی دوربین خویش اعتنا فرمایید
هیچکس دوست ندارد تصویر سراسرنمایی با نوردهی بگیرد که یکنواخت نیست . زمان به کارگیری از دوربین‎های حرفه‎ای که وضعیت عکاسی سراسرنما ندارند , حواستان باشد دوربین را در شرایط عکاسی دستی قرار دهید تا به طور خودکار پیکربندی را برای تصاحب کردن تصاویری «صحیح» البته با نوردهی مختلف تغییر تحول ندهد .
 
5 ) حواستان به بخش‎ها و عنصرها متحرک باطن صحنه باشد
یک تصویر ایده‎آل سراسرنما , چهره‌ای است که در آن کل صحنه و عناصرش در وقتی که دوربین خویش را جنبش می‎دهید اثبات باقی می‎مانند . ولی , انجام این فعالیت در طول عکاسی در نواحی که در آن عنصرها متحرک چشم می‎شود , مثل مردمان , ماشین‎ها و ابرهایی با سرعت جابه‎جایی بالا , مشقت بار است .
در شرایطی‌که می‎خواهید چهره‌ای شارپ بگیرید که بخش‎های محو نداشته باشد یا این که برخی اوقات در بخش‎های متفاوت عکس سراسرنمای شما سوژه مشابهی موجود هست , سفارش می‎کنیم برای یک زمان مطلوب طاقت فرمایید و بعد از آن هر تصویر را به محض اینکه موادسازنده متبوع از فریم بیرون شدند ثبت نمایید .
ولی بایستی اشاره کنیم , وجود چنین تحرک‎هایی در حالتی که بخواهید کار در یک بازار به هم ریخته یا این که یک خط اسمان طوفانی را نشان دهید , عالی است .
6 ) به به کار گیری از لنزهای اولترا واید اعتماد نکنید
عکاسانی که تماما با لنزها و قواعد عکاسی سراسرنما آشنا نیستند , احتمال دارد نسبت به به کار گیری از لنزهای فراوان واید وسوسه شوند , یعنی لنزهایی که تصویر را برای بهبود پرسپکتیو و ثبت جزئیات بیشتر صحنه در هر تصویر تحریف می‎کنند . این تکنیک برخی اوقات سبب ثبت تصاویر نسبتا عالی سراسرنما می‎شود که اما بستگی به صحنه و برنامه سرهم‎بندی دارااست .
البته همانگونه که در ابتدا از مزایای صاف نگه داشتن دوربین گذشته از عکاسی کلام کردیم , مراقبت تحریف و اعوجاج در دست کم میزان ممکن سبب ساز می‎شود برای سطح سرهم‎بندی یک تصاویر سراسرنمای بی‎نقص‎‌تر داشته باشید .
7 ) از یک‌سری وضعیت از صحنه عکس بگیرید
فقط برای ثبت نمای کل تصویر خودتان را محدود به یک شرایط نکنید . با اعتنا بوجود برنامه‎های توسعه یافته دستکاری عکس و سرهم‎بندی آن می‎توانید عملا دوربین خویش را هرجایی جابه‎جا فرمایید , چه بسا از نزولی تا جزئیات بیشتری را در بر گیرد که معمولا در حین جنبش دادن دوربینتنها به صورت افقی ثبت نمی‎شوند.
انجام این کار به شما اجازه خواهد داد برای بالا بردن کیفیت و جزئیات در قسمت‎های بالا و پایین قاب تصویر همپوشانی‎های بیشتری داشته باشید، یعنی جایی که خط افق و عناصر پیش‎زمینه حضور خواهند داشت.
8) به حالت عمودی دوربین خود را حرکت دهید
فقط به صورت افقی تصاویر سراسرنما نگیرید. همچنین از حالت جابه‎جایی دوربین به صورت عمودی استفاده کنید. سوژه‎ها و صحنه‎های مختلفی وجود دارند که می‎توانید در این حالت از آن‎ها عکس سراسرنما بگیرید مانند آبشارها و ساختمان‎های مرتفع. فقط دوربین را در حالی که روی یک سه پایه قرار داده‎اید به صورت افقی بگیرید و از تکنیک‎های اشاره شده در این مطلب استفاده کنید. 
 




:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: